vineri, 14 decembrie 2012

De ce citesc?

Am citit Fiul Risipitor de Radu Tudoran.
O carte genială. O carte care te face să crezi că iubirea adevărată există. O carte scrisă foarte frumos, o carte foarte foarte frumoasă!
Am fost întrebată de ce îmi place să citesc cărţi despre iubire, dacă oricum acea iubire pe care o vedem în filme sau o citim în cărţi se întâmplă foarte, foarte rar în realitate. Nu am ştiut ce să răspund până într-o oră (o fi fost de română?) când mi-am dat seama într-o clipită. Eu cred în iubirea adevărată, eu cred în iubirile prezentate în filme şi în cărţi, eu cred că aceste lucruri există! Eu cred că pot trăi aşa ceva, eu cred că voi trăi aşa ceva! Poate că ei nu mai au speranţa, poate că ei nu mai cred. Dar eu cred, eu încă pot să cred că dacă vrei, poţi trăi cea mai frumoasă poveste de dragoste pe care ai citit-o, ai văzut-o, ai aflat-o. 
Poate sunt imatură (?) dacă pot să cred asta, dar chiar cred şi nu îmi pasă de ce cred ceilalţi despre ceea ce cred. Eu doar cred. Nu am motive care să mă facă să cred, nu am o istorie care să mă facă să cred (sau am?) dar cred. Cred şi atât. Vom vedea dacă chiar voi trăi o poveste sau totul va fi doar... un fragment din ceea ce îmi doresc. Vom vedea. Timpul le rezolvă pe toate. 
De-aia îmi place să citesc cărţi romantice: pentru că încă pot să cred că există şi că nu e doar imaginaţia scriitorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează :