marți, 17 septembrie 2013

Liceu.


Nu-mi vine să cred când mă gândesc că acum un an începeam clasa a XII-a. A trecut atât de repede acest an şi în acelaşi timp a fost atât de plin...
A trecut atât de repede şi totuşi s-au schimbat atâtea lucruri în acest an...
Cred că ăsta e cuvântul care reprezintă cel mai mult cei 4 ani de liceu: SCHIMBARE. Sunt ultimii ani în care copilăreşti, sunt ultimii ani în care trăieşti iresponsabil şi parţial fără griji...
Am fost astăzi la deschiderea noului an să vedem bobocii, diriga ne-a pus pe fiecare (noi ăştia mari) să le zicem ceva bobocilor. N-am ştiut ce să le zic. Ar fi atât de multe de zis şi oricum fără rost. Degeaba le zici să înveţe, că tot va învăţa fiecare cât vrea (sau cât îi trebuie să treacă), degeaba le zici cât de important e să comunice unii cu alţii, că tot vor sta grupaţi şi poate că unii nu-şi vor găsi locul în nici un grup. Degeaba le zici să se distreze, fiecare o va face în felul lui şi în funcţie de conjunctura în care ajunge şi cu siguranţă degeaba îi vei spune cât de importantă este, pentru propria persoană, să se implice în multe activităţi extra şcolare. 
Eu n-am făcut nimic din toate astea deşi sunt sigură (dar nu îmi amintesc) că şi nouă ne-au zis cei mai mari ce să facem. Eu nu am învăţat destul, nu m-am distrat destul, nu am comunicat destul şi nu m-am implicat în destule proiecte. Dar cu toate acestea am supravieţuit (cu bine! = nota de la bac) celor 4 ani de liceu. 
Nu aş putea spune că nu regret nimic, dar nici că regret ceva. Îmi pare puţin rău că n-am învăţat mai mult la fzică pentru că, chiar dacă sună ciudat, mie îmi place fizica... 
Şi da, nu am ştiut ce să le spun bobocilor... Să le spun că timpul o să treacă ca o frunză într-o vijelie? Să le spun că sunt poate ultimii ani în care îşi conturează caracterul? Să le spun cât de important e să fie ei înşişi? Ce să le spun? Teoria o ştie toată lumea... dar practica... ne omoară.
Deşi postarea asta trece încet încet în ceva foarte deprimant, nu o las să ajungă chiar acolo. Sincer? Aş repeta liceul oricând. Dar cu siguranţă aş face-o de fiecare dată altfel! 
Şi acum, aşteptăm să mai treacă câteva zile să fim şi noi boboci la facultate. Îmi sună ciudat să am din nou acest statut, dar trebuie să mă adaptez. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează :